Onderzoek en logboek

Toelichting conceptueel model

Onderstaand is het conceptueel model weergegeven voor de opzet van de website PNC Personenvervoer.  Het conceptueel model is onder de drie volgende factoren verdeeld; baan aantrekkelijkheid, job branding en employer branding. Deze thema’s zijn momenteel actueel en van groot belang bij het opzetten van een website. Hieronder vindt u de factoren omschreven.

Baan aantrekkelijkheid

Veiligheidsprotocol

PNC heeft intern zijn veiligheidsprotocol aangepast met als doel om het werken als taxichauffeur nog veiliger te maken.

Lerende werkomgeving

PNC is een lerend bedrijf waardoor wij onze werknemers een lerende werkomgeving aankunnen bieden. Dit hebben wij vermeld onder het kopje cultuur op de website.

Job branding

Vacature

Wij hebben een vacature opgesteld voor de functie taxichauffeur. De vacature sluit aan bij de doelgroep die wij willen bereiken. Deze is te vinden op de website onder het kopje vacature.

Secundaire arbeidsvoorwaarden

Een belangrijk onderdeel van de vacature zijn ook onze (PNC) secundaire arbeidsvoorwaarden.

Employer branding

Opleidingsmogelijkheden

Wij hebben gekeken wat het aantrekkelijk maakt voor de (toekomstige) werknemer om bij PNC te solliciteren en te werken en waar een gemiddelde taxichauffeur tegen aan loopt tijdens een werkdag. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat er iedere vijf jaar verplichte nascholing hoort te zijn. Het leek ons handig om dit op de website te vermelden met daarbij aangegeven dat dit volledig vergoedt wordt door PNC. Daarnaast krijgt iedere taxichauffeur vanuit PNC kosteloos een cursus ‘omgaan met agressie’ aangeboden in het eerste semester zodat de nieuwe medewerker voorbereid is op eventuele escalaties.

  • Verplichte nascholing wordt voor de (taxi) chauffeur een keer in de vijf jaar volledig vergoedt bij een erkend bedrijf zoals, Westpoort.
  • U krijg een cursus omgaan met agressie in het eerste semester aangeboden. Daarnaast is er intern een psycholoog aanwezig indien nodig om u te ondersteunen.

Toelichting huisstijl

Mobiel en bereikbaar

PNC personenvervoer is altijd mobiel en altijd bereikbaar. Dit hebben we in het logo duidelijk gemaakt. Onze services staan altijd online of te wel, we zijn altijd bereikbaar. Als groot taxibedrijf stellen wij de wensen van de klant voorop en staan we altijd voor ze klaar, zo zijn we altijd mobiel en altijd bereikbaar.

Huisstijl keuze

De kleur blauw staat voor vertrouwen, loyaliteit en betrouwbaarheid. Als taxibedrijf moeten we zorgvuldig met klantgegevens omgaan, hierbij is het belangrijk om ons als bedrijf te vertrouwen. Dit willen we met de kleur blauw dan ook uitstralen.

Toelichting Job benefits

Makkelijk bereikbaar

Het hoofdkantoor van PNC is gevestigd aan de Handelskade waardoor het makkelijk te bereiken is met zowel het openbaar vervoer als eigen vervoer. Dit maakt het extra aantrekkelijk om te komen solliciteren of om gewoon eens rond te kijken.

Werkend leerklimaat

Vanuit artikel 7:611a uit het Burgerlijk Wetboek, scholingsplicht werkgever, biedt PNC zijn werknemers verschillende trainingen en cursussen aan zodat zij de kans krijgen om zich te blijven ontwikkelen, de functie uit te kunnen blijven oefenen naar behoren en de kans op de arbeidsmarkt te vergroten.

Secundaire arbeidsvoorwaarden/ uitstekende employee benefits

De secundaire arbeidsvoorwaarden die voor PNC gelden, zijn extra aantrekkelijk voor de (toekomstige) werknemers en mogen zeker gezien worden als een job benefit.

Gezellige kantine met heerlijke koffie

In de kantine van PNC hangt een gezellige informele sfeer en staat er altijd een heerlijk kopje koffie klaar voor de werknemers, zodat de werknemers de mogelijkheid krijgen tot ontspanning. Dit zorgt voor verbetering van het proces op het moment dat zij weer aan het werk gaan. Zie de plattegrond op de website van PNC om een indruk te krijgen van de indeling van het kantoor.

Autonoom in het behalen van targets

Volgens de casus zijn de businessunits autonoom is het behalen van targets. Betekent dat ze zelf mogen bepalen op welke manier ze de targets halen. Dit maakt het voor de werknemers realistisch en aantrekkelijk om met elkaar te concurreren en zichzelf uit te dagen.

Onboarding

PNC voorziet de startende werknemers van een uitgebreid onboarding programma. Dit biedt PNC aan zodat de werknemers goed ingewerkt kunnen worden. De voordelen van een goed onboarding programma zijn: een snellere integratie van de medewerker, productiever, minder stress, hogere betrokkenheid en mogelijkheid tot zelfsturing.

Toelichting logboek

Opmerkingen 

De buttons onder het kopje De selectieprocedure - hoe kun jij jouw interesse kenbaar maken, zijn niet bruikbaar vanwege incorrecte gegevens. Daarnaast zijn de gegevens onder het kopje Contact ook niet echt. 

Deze website is door studenten gemaakt voor opleidingsdoeleinden. PNC Personenvervoer kan dus niet als een bestaand bedrijf gezien worden.